Video från IFA 2018

ElektronikBranschen har spelat in videoklipp från de fyra mässorna CES (Las Vegas), IFA (Berlin), MWC (Barcelona) och Photokina (Köln) i drygt tio år, och vi har i princip uteslutande spelat in och publicerat klipp från montrarna där leverantörerna berättat om sina nyheter.

Sedan ifjol har vi ändrat metod en smula och valt att fokusera på tre trender, och olika leverantörers syn på dessa. Från IFA 2018 finns det åtta videoklipp publicerade (ett ovan och sju nedan).

* “Intro” – Klas Elm identifierar tre trender på IFA 2018 (1:38 min)
* “Tre trender” – Sex leverantörer beskriver tre trender (2:30 min)
* “Samsung”, “Yamaha”, “LG”, “Panasonic”, “TCL” och “Sony” – Klas Elm talar trender med sex leverantörer (totalt 24:30 min)

IFA – Internationale Funkausstellung – anordnas av gfu Consumer & Home Electronics GmbH och Messe Berlin GmbH i Berlin i augusti/september varje år. IFA anordnades för första gången 1924, och sedan 2005 hålls mässan årligen istället för vartannat år. Sedan 2008 ingår segmenten vitvaror och småel på IFA. Antal utställare brukar vara omkring 1600 och antal besökare ungefär 240000.

Tags: